ARTVİN İLİ ŞAVŞAT İLÇESİ VELİKÖY KÜLTÜR VE DAYANIŞMA DERNEĞİ
  • Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
Site Haritası
Üyelik Girişi
Aidat Borcu Sorgulama
velikoydernegi.com.tr
Takvim
Saat

ARTVİN’E DEMİRYOLU İSTİYORUM

Meşhur bir Kayserili fıkrası vardır. Mecliste Kayseri Milletvekilinin hafif yollu şekerlediği bir sırada Trabzon Milletvekili konuşmasını yapıyormuş. Kayserili vekil, uyanmış ki Trabzonlu vekil kürsüden Trabzon’a bir şeylerin yapılmasını istiyor. Bizimki ne istediğini anlayamadığı için sıkıntıya girmiş. Trabzon’a bir şey yapılacaksa Kayseri’ye de yapılmalı diye düşünmüş. Söz alıp: - Sayın vekilin Trabzon’a yapılacaklar hususundaki açıklamalarını takdirle karşılıyoruz, lakin bu konuda Kayseri’nin de ihmal edilmemesini istiyoruz. Mecliste bir gülüşmedir başlamış. Vekil şaşırmış, ne oluyor gibisinden bakınırken Meclis Başkanının sesi duyulmuş: - Sayın vekil, Kayseri’ye denizi getirdiğiniz gün söz veriyoruz, Kayseri’ye de bir liman yapılacaktır. Artvin’e demiryolu isteği bazılarına uçuk gelebilir ama öyle düşünmemek gerek. Dünyada Artvin’den çok daha sarp yerlere, hem de 19. yy.da yapılmış demiryolları var ve hala işliyor. Önemli olan istemektir. İstenirse olmayacak iş değildir. Artvin yoğun bir şekilde göç veren bir il. 1980 yılında yapılan nüfus sayımında 228.997 olan nüfus 2010 yılı itibariyle 164.759 olarak kayıtlara geçmiştir. 1980 yılından beri sürekli düşüşte olan nüfus, baraj inşaatlarının etkisiyle 2000 yılında 4660’lık bir artış göstermiş, ancak devam eden yıllarda yine düşmeye devam etmiştir. Bir kenttin büyümesinin tek yolu, orada yatırımların, üretimin ve dolayısıyla da istihdamın artmasıdır. Bunları yapabilmek için de ya büyük ulaşım ağlarının merkezine yakın olacaksınız veya yaklaşacaksınız. Memleketimizin en büyük handikapı da işte budur. Büyük merkezlere uzaklık ve ulaşım-taşımacılık imkânlarının sınırlı olması. Artvin’in liman sıkıntısı yok ama limanı aktif hale getirecek olan ulaşım-taşımacılık problem. Artvin’den iç bölgelere uzanan karayolu taşımacılığı ciddi sorun. Hopa tüneliyle bu sorun kısmi olarak aşılmış olacak. Hopa tüneli projesine ek olarak, Hopa tüneline paralel veya aynı hatla birlikte demir yolunun yapılması, Hopa limanından Erzurum ve Kars demiryolu hatları vasıtasıyla İran, Ermenistan, Azerbaycan hattına ve doğusuna taşımacılık imkânı sunacaktır. Sonuç olarak bu Artvin’e iki tür katkı sağlayacaktır. Birincisi bu trafiğin oluşturacağı istihdam katkısıdır. Bundan daha önemlisi de Artvin coğrafyasında üretilecek ürünlerin ülkemize ve dünyaya daha güvenli ve ucuz olarak pazarlanması imkânı. İşte bu gerekçelerle Artvin’e demiryolu istiyorum. Böyle bir talebin daha önce dillendirilip dillendirilmediğini bilmiyorum. Ancak, artık hemşerilerimizin de bu yönde hareketlenmesini, taleplerini dillendirmesini umuyorum. Son zamanlarda Artvin’i geliştirmenin yolu olarak iki temel konu konuşuluyor. Turizm ve eğitim. Bu görüşe katılıyorum. Bunlar Artvin’in gelişimine katkı sağlar. Ancak üretim olmadıkça yeterli olacağını düşünmüyorum. Üretimin anlamlı ve etkin olabilmesinin yolu da taşımacılık sorununu çözülmesidir, diyorum. Yani ARTVİN’E DEMİRYOLU İSTİYORUM. (*) Mehmet PEKER – Artvin Anadolu Birliği Başkanı



2232 kez okundu

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam115
Toplam Ziyaret184689
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar32.429932.5599
Euro34.801134.9406
Hava Durumu